Het verschil tussen Accounting en Financiën
Wat is precies dit verschil? Het lijkt namelijk vaak dichtbij elkaar te liggen. Toch zijn er wezenlijke verschillen.
Beeldvorming van de bedrijfscultuur en werkomgeving is cruciaal voor het aantrekken en behouden van talent, daarbij spelen de arbeidsvoorwaarden ook een essentiële rol.
Steeds vaker wordt in vacatureteksten de nadruk gelegd sfeer door middel van vrijdagmiddagborrels, pingpongtafels en bedrijfsuitjes. Echter, ook de arbeidsvoorwaarden geven een krachtig signaal over de waarden binnen de organisatie en de omgang met het personeel.
Dat arbeidsvoorwaarden een grote impact hebben op hoe de organisatie wordt gezien blijkt wel uit onze recente poll. Hieruit bleek dat een werkgever waar je niet hybride kunt werken door 89% van de respondenten wordt gezien als “wantrouwend of ouderwets”. Het is daarmee duidelijk dat arbeidsvoorwaarden een belangrijke rol spelen in de manier waarop onze organisatie wordt gezien en ervaren. Met slechts één arbeidsvoorwaarde kun je dus een groot deel van je beeldvorming ontkrachten.
De arbeidsvoorwaarden die worden aangeboden, weerspiegelen dus ook de kernwaarden en bedrijfscultuur. Een focus op een gezonde werk-privébalans en het investeren in ontwikkeling laat zien dat je belang hecht aan het welzijn van je personeel. Dus naast een leuke beschrijving van de sfeer en cultuur is het bieden van daarbij passende voorwaarden een bevestiging dat je medewerkers beschouwt als waardevolle partners in succes!
Het aanbieden van aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden gaat verder dan alleen het voldoen aan basisbehoeften; het creëert een competitief voordeel in de strijd om talent. Een uitgebreid pakket aan voordelen, zoals flexibele werktijden, thuiswerken, opleiding en ontwikkeling, versterkt niet alleen de tevredenheid van je huidige medewerkers, maar trekt ook professionals aan die op zoek zijn naar een werkgever die hen vertrouwt en hun welzijn serieus neemt.
Een potje tafelvoetbal tijdens de vrijdagmiddagborrel is namelijk een stuk leuker als je elkaar ook durft te vertrouwen.
Wat is precies dit verschil? Het lijkt namelijk vaak dichtbij elkaar te liggen. Toch zijn er wezenlijke verschillen.
Wat is precies dit verschil? Dat blijkt vaak lastig te zijn. In deze blog duiken we dieper in op de twee specialisme en wat ze precies inhouden.
Wat doet een HR Manager precies? En welke taken heeft een HR Manager? En wat is het verschil met een HR Business Partner? Lees het in deze blog!