Blog banner

Twan van Dommelen zijn ervaring met Proud People:

Geen rebranding zonder een sterk ontwerp. En hoewel wij bij Proud People heel veelzijdig en creatief kunnen zijn, hebben we daar nou eens geen verstand van. Maar gelukkig heeft Twan van Dommelen dat wel. En dat leverde leuke, soms confronterende en altijd boeiende sessies op. We hebben Twan gevraag hoe hij op onze samenwerking terugkijkt:

Wat was de aanleiding voor Proud People om Media Mixers in te schakelen?

Een vriend van Marc Schram – één van de directeuren van Proud People – zei tegen Marc; “Als je een rebranding gaat doen moet je Twan van Dommelen vragen!”. Daarna heb ik een gesprek gehad met Marc en Matthijs. Tijdens dit gesprek was er meteen een klik. Zo’n klik is essentieel, dan weet je dat het gewoon weer een fantastisch project gaat worden.

Welke specifieke uitdagingen waren er om aan te pakken?

Ieder branding-traject is echt helemaal verschillend. Hoewel de benadering nagenoeg hetzelfde is, zijn de uitkomsten altijd totaal anders. Dat kan ook niet anders want ieder mens en bedrijf is uniek. Het blijft maatwerk en daarom heb ik ook het allerleukste werk dat er bestaat!

Kun je uitleggen welke benadering of methodologie je hebt gebruikt in de samenwerking met Proud People?

Het is een benadering die ik in de loop der jaren heb ontwikkeld uit andere methodes. Die methodes heb ik een beetje getweeked; ik heb behouden wat ik krachtig vond en veranderd wat beter kon. De kern van mijn benadering bestaat uit drie stappen; strategie, conceptontwikkeling en ontwerp.
Hoe kijk je terug op het rebranding-project met Proud People?

Met een dikke en trotse glimlach, want ik kijk terug op een geslaagde samenwerking tussen de Proud People en Media Mixers. Tijdens onze kennismaking had ik dat benoemd en dan is het heerlijk als die samenwerking ook z’n vruchten afwerpt.

Niet alleen het traject was spannend voor Twan maar ook voor Marc:

natuurlijk was het dubbel voor mij deze rebranding. Proud People was zeker toe aan een frisse en zoveel beter passende look & feel. Maar was ik erook aan toe? Ik moest gaan loslaten waar het ooit mee begonnen was. Zelfs het P² logo dat inmiddels wereldwijd bekend is (bij ons althans…) moest er aan geloven. En misschien is dat wel een nog groter talent van Twan dan ontwerpen: hij neemt je op zo’n manier mee in zijn idee dat je het oude niet eens meer mist en nooit meer zonder je nieuwe look & feel zou willen. Thnx Twan!

Meer zien van onze website?

Leuk artikel? Deel hem dan!

×