Blog banner

Van pay-off naar een eigen verhaal met hulp van Double-OO

Ons nieuwe logo en onze nieuwe pay-off ‘verder met mensenkennis’ was een feit en daarbij de ambitie om die verder te laden. Tijdens ons rebranding-traject hebben we een kennissessie gehad met Raymond de Looze en Mariken Kooi om hier gewicht aan te geven. We hebben ze gevraagd hoe zij deze sessie met ons hebben ervaren…

Wat was de aanleiding voor Proud People om een kennissessie met Double-OO in te schakelen? Welke specifieke uitdagingen waren er om aan te pakken?

Proud People heeft een sterke nieuwe tagline: ‘Verder met Mensenkennis’. De ambitie is om die verder te laden en zo betekenis te geven richting klanten, kandidaten en de eigen organisatie. Double-OO helpt organisaties om kernwaarden naar de werkvloer te brengen, mede geïnspireerd op de inzichten die ik beschreven heb in mijn laatste boek: de Rockstars Methode. Want tot het moment dat je het daar samen invulling geeft, heb je nog niks bereikt.

Mariken vult aan:

Van mijn kant is me allereerst bijgebleven dat jullie allemaal knettertrots zijn om bij Proud People te werken. Dat lijkt heel logisch, maar dat is het niet. Zoals we zeggen vanuit de Rockstars Methode: jullie zijn trots tot in de haarvaten, en dat voel je!

Kun je uitleggen welke benadering of methodologie je hebt gebruikt in de kennissessie met Proud People?

Als ik terugkijk op het proces dan valt me verder op dat jullie heel zorgvuldig te werk gaan met continue aandacht voor de mensen. Mensen die via jullie op project zitten, mensen die graag via jullie willen werken, mensen aan de klantkant en mensen bij jullie op kantoor. Zo komen jullie verder met mensenkennis. Daar ben ik van overtuigd.

Raymond vult aan:

Wij werken regelmatig met korte scans die we uitzetten voor aanvang van een sessie. Dan vragen we de input van de deelnemers, die we vervolgens visueel kunnen teruggeven. Dat helpt om de tijd samen zo goed mogelijk te besteden.

Wat is je het meest bijgebleven van de kennissessie met Proud People?

De energie, de vibe en het enthousiasme van het team. Heel tof! Met evident heel veel kennis en ervaring, maar vooral een enorme drive om verder te komen, en om echt impact te maken op het leven van kandidaten en de klantorganisaties waar zij terechtkomen. Dat is uiteindelijk waar het ons als Double-OO’ers om gaat, dus daar gaan we heel hard op AAN. Top!

Mariken vult aan:

Ik denk dat we jullie in de kennissessie hebben kunnen uitdagen om eerst verder te kijken en om het daarna weer terug te brengen tot de kern. Dat geeft focus. De uitkomst daarvan is mooi gevangen in de beschrijving van jullie DNA. Het mooie is dat dit niet het eindpunt is maar een nieuw vertrekpunt om de kernwaarden naar de mensen te brengen en tot in de haarvaten te doorleven.

Matthijs Claessens zijn ervaring met Double-OO:

We merkten al snel dat het laden van een pay-off nog best een uitdaging was. We zochten daarom een specialist buiten Proud People die ons op een kritische wijze de juiste richting kon geven. Met een mooi trackrecord binnen de branche van arbeidsbemiddeling klonk dit als een perfecte klus voor Double-OO.

We hebben ons volledig overgelaten aan de expertise van Raymond en Mariken, met een krachtig eindresultaat. We kunnen nu verder vanuit onze eigen kernwaarden, die ons gaan helpen bij alle keuzes die we maken. En dat brengt ons dan weer verder met mensenkennis!

 

raymond de looze met medewerkers van proud people.

Lees meer over onze pay-off

Leuk artikel? Deel hem dan!

× Hoe kan ik je helpen?