Het verschil tussen Accounting en Financiën
Wat is precies dit verschil? Het lijkt namelijk vaak dichtbij elkaar te liggen. Toch zijn er wezenlijke verschillen.
Het selecteren van de juiste kandidaten is cruciaal voor het succes van je organisatie. In deze blog verkennen we technieken voor het voeren van het beste sollicitatiegesprek als werkgever, ontworpen om je proces te verbeteren. Als Recruitmentbureau hebben wij door de jaren heen veel ervaring opgedaan met het voeren van gesprekken en delen graag onze expertise met jullie.
Een goed sollicitatiegesprek biedt een kans om inzicht te krijgen in de vaardigheden, ervaringen, persoonlijkheid en kernwaarden van kandidaten. Effectieve interviewtechnieken kunnen het verschil maken tussen een mismatch of een perfecte match met een nieuwe medewerker. En daarmee wordt het fundament gelegd voor een succesvolle en duurzame samenwerking.
Zorg dat een sollicitant zich op zijn of haar gemak voelt, een sollicitatiegesprek is wellicht hét nummer 1 gesprek waar men zenuwachtig voor is. En dat brengt meestal niet de beste versie van iemand persoon naar boven. En nee, het zegt ook niets over iemands stressbestendigheid…… En zorg dat het een gelijkwaardig gesprek is, de sollicitant is gelijk aan de manager in deze.
Het voeren van effectieve sollicitatiegesprekken is een kunst die essentieel is voor het succes van je organisatie. En juist daarom zijn wij met regelmaat verbaasd dat werkgevers niet de moeite hebben genomen om 15-30 minuten tijd in een goede voorbereiding te steken. Het belangrijkste is om je te spiegelen aan je kandidaat. Wat zou jij fijn vinden als je in de schoenen zou staan van de sollicitant? Neem dat en deze tips mee en zorg voor een succes bij je volgende gesprek.
Ben je juist opzoek naar nieuwe kandidaten voor je gesprekken? Neem dan contact op met een van onze recruiters! Zo helpen wij jou vedermetmensenkennis
Om een interview efficiënt te beheren, is het essentieel om van tevoren een duidelijke agenda te plannen met geschatte tijden voor elk onderdeel van het gesprek. Het prioriteren van vragen en het zicht houden op de tijd kunnen helpen om op schema te blijven zonder belangrijke onderwerpen te missen.
Het is belangrijk om respectvol en constructief feedback te geven aan afgewezen kandidaten. Dit moet op een empathische manier worden gedaan, waarbij specifieke redenen voor de beslissing worden toegelicht, indien passend, en zonder algemeenheden die geen waardevolle informatie bieden. Als Recruitmentbureau nemen wij het afwijzen van kandidaten uithanden waardoor jij je hier geen zorgen om hoeft te maken.
Om bedrijfscultuur te integreren in interviewvragen, kun je vragen stellen die direct verband houden met de kernwaarden en normen van je organisatie. Vraag kandidaten bijvoorbeeld hoe ze in eerdere rollen hebben bijgedragen aan een teamomgeving. Dit helpt om een beter beeld te krijgen van hoe goed zij passen binnen de cultuur van je bedrijf.
Wat is precies dit verschil? Het lijkt namelijk vaak dichtbij elkaar te liggen. Toch zijn er wezenlijke verschillen.
Wat is precies dit verschil? Dat blijkt vaak lastig te zijn. In deze blog duiken we dieper in op de twee specialisme en wat ze precies inhouden.
Wat doet een HR Manager precies? En welke taken heeft een HR Manager? En wat is het verschil met een HR Business Partner? Lees het in deze blog!